In Search of Sunrise

5 december 2009

Gepubliceerd door: Jelmer Kranenburg

Maatschappelijk verantwoord adverteren

In Search of Sunrise (ISOS) biedt een nieuwe manier van maatschappelijk verantwoorde marketing. De business case van ISOS is gebouwd rond de verkoop van groene communicatieruimte die belangeloos door gemeenten, woningbouwcorporaties of andere belanghebbende partijen beschikbaar wordt gesteld. Hierbij valt te denken aan ‘lege’ communicatie muren/gevels of bebording. De winst die ISOS maakt wordt direct of indirect geïnvesteerd in zonnepanelen of soortgelijke initiatieven in de desbetreffende wijk. Deze manier van adverteren levert een geïnteresseerde ondernemer naamsbekendheid op én versterkt het bedrijfsimago door reclame te koppelen aan deelname aan tastbare, maatschappelijke projecten in de wijk of stad (zoals duurzame opwekking). Dit maakt een duurzame bedrijfsinzet zichtbaar. Zodoende is deelname aan ‘In Search Of Sunrise’ een duidelijke aanvulling op de doelstellingen in een MVO beleid van een onderneming.

Naarmate bedrijven meer reclame inkopen en in feite dus meer zonnepanelen aanschaffen, krijgen ze meer exposure. Hierdoor wordt de investering van de deelnemende bedrijven zichtbaarder en wordt het duurzame bedrijfsimago intern en extern versterkt.

Over de auteur

avatar
Jelmer Kranenburg